من که خودم تو هر مطلب از سایتم حداقل یک عکس استفاده میکنم و گاهی اوقات تو هر مطلب یه ۵ ، ۶تایی عکس هستش ، تقریبا تمام وب سایت ها همینن ، خوب حالا که اینطوره باید عکسامونو با فرمت صحیح ذخیره و آپلود کنیم تا هم حجم کمی داشته باشند و در عین حال کیفیت خوبی هم داشته باشند.خوب این امر جز با آگاهی از فرمت صحیح عکس ها میسر نمیشه ، که امروز من مطلبی برای شما آماده کردم که قصد داره در مورد این موضوع بیشتر بحرفه ، پس با ما باشید !

۱-آشنایی با فرمت عکس JPG یا JPEG

مخفف Joint Photographic Experts Group می باشد.کاربرد اصلی و درست این فرمت برای عکس های واقعی که دارای ترکیبی از رنگ ها میباشد.به عکس زیر نگاه کنید.



برای تصاویری مثل تصاویر بالا ما فرمت jpg را انتخاب می کنیم زیرا که نسبت به دیگر فرمت ها حجم پایین تر و همینطور کیفیت بهتر دارد و این فرمت مخصوص این گونه تصاویر می باشد.همچنین فرمت jpg فرمت استاندارد ذخیره سازی تصاویر در دوربین ها می باشد.


۲-آشنایی با فرمت عکس PNG

Portable Network Graphics می باشد ، که به صورت خودمانی اگر بگیم کاربردش برای تصاویری که فقط از چند رنگ تشکیل شده مثل نمودارها و تصاویر گرافیکی مثل شکل زیر.



شما خودتون تصاویری مثل عکس بالا را یک بار با فرمت png یک بار هم با jpg ذخیره کنید و حجم اون ۲تا رو مقایسه کنید !! کیفیت هم نگاه کنید ، اون موقع به حرفای ما پی میبرید !


۳-آشنایی با فرمت عکس GIF

مخفف Graphics Interchange Format می باشد.اگر بخواهیم مثل بالایی خودمانی بگیم ( آخه راستش خودم هم اطلاعات آکادمیک و دقیق ندارم ازین ها ، فقط تجربه منه !! ) دقیقا مثل فرمت png برای تصاویری بدون ترکیب رنگ یعنی با چند رنگ محدود و یکنواخت می باشد.کاربرد دیگر آن تصاویر متحرک که در تبلیغات از آن استفاده میشود می توان نام برد.

این ۳ فرمت اصلی و رایج در وب سایت ها و اینترنت می باشد به معرفی مختصری از آن پرداختیم تا فرمت صحیح تصویر برای نوشته های خودتونو انتخاب کنید که حجم پایین و کیفیت خوب داشته باشد !